این عوامل باعث زشتی پوست زنان میشود
نوشته شده توسط : nahal
   
news1289137084.jpg

از میان بانوانی كه به مطب متخصصان پوست مراجعه می‌كنند، مشكلات مشخصی میان برخی از آنها كه در دوران بلوغ، بارداری و یائسگی به سر می‌برند، به‌طور مشترك دیده می‌شود...

 بلوغ، بارداری و یائسگی، بحران‌هایی فیزیولوژیك هستند كه می‌توانند روی پوست و موی بانوان اثر داشته باشند. این یادداشت به برخی از آنها اشاره می‌کند:

1) اثر بلوغ روی پوست:
در دوران بلوغ به علت افزایش هورمون‌ها و افزایش رشد ناگهانی، در برخی نواحی بدن مانند سر زانوها یا روی سینه در خانم‌ها، ترك‌هایی ایجاد می‌شود.

2) اثر بارداری روی پوست:
در بارداری به دلیل افزایش هورمون استروژن، رنگدانه‌های پوست افزایش پیدا می‌كند و لكه‌های بارداری روی پوست نمایان می‌شود. رشد مو در مقطع بارداری بهتر و ریزش موها كمتر می‌شود. افزایش وزن نیز در اثر بارداری ممكن است باعث ترك‌هایی روی پوست شكم و سینه شود كه بعد از بارداری رنگ این ترك‌ها روی پوست روشن می‌شود.
3) اثر یائسگی روی پوست: در این دوران افت هورمون‌ها و كمبود هورمون استروژن، باعث پیری پوست شده و ریزش مو شروع می‌شود و در برخی نواحی طاسی ایجاد می‌كند. تمام این عوامل باعث چروكیدگی پوست در دوران یائسگی می‌شوند كه امروزه مسایل خیلی جدی هم روی آن مطرح است.

منبع:سیمرغ





:: بازدید از این مطلب : 1362
|
امتیاز مطلب : 80
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
تاریخ انتشار : 21 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: